reklama

O medziľudských vzťahov...

Po dlhšej pauze sa znova vraciam k blogovaniu. Tentoraz sa budem venovať komunitnej téme zo svojho bydliska. Fascinuje ma ruch a atmosféra veľkomiest a veľa ľudí o mne vie, že taká Budapešť mi zakaždým dodá energiu a pozitívnu náladu. Na druhú stranu však musím povedať, že mám rád ticho a pokoj, ktoré  ponúkajú dediny. Som lokálpatriot a silný vzťah mám vytvorený k svojej rodnej obci Dubník. Sem som sa po chvíľke vrátil na neurčitý čas žiť a odtiaľto viac-menej riadim aj svoju podnikateľskú činnosť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Príroda, pokoj, kľud - znie to ako idylka, ale tí, ktorí poznáte stav na našich slovenských dedinách mi dáte za pravdu, že to tak nie je. Slabé kultúrne, spoločenské a športové vyžitie občanov. Takmer žiadne investície, ktoré by zvýšili beztak malú zamestnanosť sú spôsobené nekvalitnou infraštruktúrov a malou vzdelanostnou úrovňou obyvateľstva. To sú však problémy celoslovenského charakteru a podľa mojich informácií sa s týmto stavom stretávajú všetky krajiny V4 a aj ďalšie postkomunistické krajiny. Horším problémom sú medziľudské vzťahy obyvateľov. Z tohto hľadiska je úplne najhorším stavom, kde tieto vzťahy prinajmenšom podporuje aj vedenie obce.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spomeniem napríklad sťažnosť obecného úradu, že kamarátov pes ohrozil obyvateľov obce. Ide o šteňa Rhodéskeho ridgebacka, ktorý keď sa blíži k ľuďom nadšene vrtí chvostom... Áno, je pravda, že ide vzrastom o veľkého psa a nie každému môže byť hneď jasná jeho mierumilovná povaha. Avšak každý súdiaci človek vie, že vrtenie chvostom je stav šťastného a veselého psíka, respektíve je to znak prímeria. Takýto psík potrebuje aj svoj priestor pre pohyb a nakoľko kamarát býva v bytovke, tak jediným miestom na pohyb je okolie bytovky za prítomnosti dozoru. Deti z bytovky sa na neho vždy tešia. Ako som už spomenul tie medziľudské vzťahy, tak sú aj ľudia, ktorým tento stav spôsobuje tŕň v oku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bohužiaľ na koniec to skončilo tak, že kamaráta ťahajú na pojednávania na obecný úrad, pozývajú a burcujú svedkov, ktorí to celé ani nechceli riešiť a podobne. Dokonca mu vymerali pokutu podľa VZN obce, ktorá sa odvoláva na Zákon o priestupkoch 372/1990 Z.z. Začítal som sa do toho zákona a v § 46 som zistil, že mu môžu udeliť pokutu do výšky 33 Eur. Hádajte koľko dostal? No tí, znalí podobných medziľudských vzťahov, by tipovali 33 Eur, troška Vás sklamem, ale iba málinko. Dostal pokutu 30 Eur.

Smutné je na tom jedine to, že ten psík za to vôbec nemôže. Ide len o hlúpe medziľudské vzťahy...

Z pohľadu beznádejného idealistu tak troška dúfam v tom, že pracovníci obecného úradu a členovia komisie - čiže vlastne spoluobčania získajú nevyhnutný nadhľad, toľko potrebný pre výkon ich funkcie, ktorá je služba občanom obce.

Roman Pinke

Roman Pinke

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám rád príjemných ľudí, ktorí ma vedia niečim pozitívnym zaujať. Baví ma podnikanie a všetko čo k tomu patrí. Som fanúšikom moderných technológií a prístupov v podnikaní a marketingu. Rád si zašportujem, alebo prečítam dobrú knihu, ale hlavne rád zdolávam prekážky a napredujem v živote. Nie sú mi ľahostajné problémy môjho okolia a vždy rád pomôžem dobrej veci, ktorá je na úžitok.V živote sa riadim sa heslom, že najprv buď človekom a až potom učiteľom, lekárom či podnikateľom. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu