Obklopme sa správnymi ľuďmi

Autor: Roman Pinke | 26.2.2012 o 22:30 | (upravené 29.2.2012 o 21:47) Karma článku: 5,79 | Prečítané:  685x

Svoj prvý blog by som chcel začať svojou srdcovkou, podnikaním. Začnime troška všeobecnou poučkou, ktorú by široká verejnosť mala poznať. Podniky vznikajú na základe podnetov, ktoré sa zrodia v hlave podnikateľa - plného nadšenia a energie vytvoriť niečo nového. Podnikatelia sú moderným ekvivalentom priekopníkov pátrajúcich po nových krajoch, podstupujúcich vysoké riziká. Ich cieľom nie je zarobiť peniaze, ale predovšetkým vytvoriť niečo nového - funkčného. A keď sú úspešní, vytvárajú pracovné miesta a umožňujú zarobiť si ďalším ľuďom.

Práve tí ľudia sa potom stanú akousi pomyselnou kostrou tej organizácie. To znamená, že je veľmi dôležité vybrať tých správnych ľudí pre správny pozície. Personalisti by o tom mohli rozprávať...

Vo veľkých firmách sa to rieši ako na bežiacom páse, avšak v mojom prípade je iné. Zatiaľ som vo firme sám a čoskoro potrebujem prijať svojich prvých 5-8 pracovníkov. Prvých ľudí, čo budú tvoriť základnú kostru firmy. Keďže ide o kľúčové pozície, tak ich správny výber rozhodne o úspechu, či neúspechu firmy. Priznám sa troška mi to nedalo spať a celý víkend som nad tým premýšľal ako viesť výberový pohovor a na čo sa pýtať. Nezabúdal som na to, aby som si dával pozor na tých, ktorým ide výhradne len o peniaze. To sú tí, ktorí hneď odbehnú za inou ponuku, keď bude o cent vyššia. Žiadne rande ma nikdy v živote ma nenechalo takto nepokojným :) Až kým som si nespomenul na jednu vec. Pri spisovaní otázok som si spomenul na jednu svoju myšlienku, ktorá mi už dávno pomáha. "Kým nie si dostatočne bohatý, silný, mocný, tak budeš darmo presviedčať ľudí. 80% ti neuverí, že na to máš. A keď sa ním staneš, tak zistíš, že ich už vlastne ani nepotrebuješ." To znamená, že bude len pár ľudí, ktorí budú zdielať tvoje myšlienky a práve tých je potrebné sa držať, s tými to pôjde jednoducho. Tento princíp je osvedčený aj u obchodných partnerov a aj u zákazníkov. Koniec koncov tento pricíp je použiteľný v takmer každej ľudskej oblasti, kde sa stretávame s ľuďmi v pracovnej i súkromnej oblasti.

Som rád, že ste dostali až na koniec. Hádam Vám tento článok niečo dá, okrem toho, že Vám zobral pár minút z Vášho času :)

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

NDS priklepla Doprastavu zákazku bez súťaže, vraj aby diaľnica neskončila v poli

Súčasťou združenia sú aj Strabag, Váhostav a Metrostav.

DOMOV

Lekári neurčujú správne príčinu smrti. Pochybili až v štvrtine

Príčina sa stanovuje na základe obhliadky a dostupných informácií.

ŠPORT

Za Slovanom stále cítiť pachuť vytunelovaných harvardov

Medzi majiteľmi je dodnes firma zapletená do tunelovania harvardských fondov.


Už ste čítali?